Islam

Hei dere! Akkurat nå så sitter jeg og leser om Islam, noe skoledagen min skal handle om imorgen. Sjøl er jeg kristen, og merker at mye av det jeg leser er veldig spesielt. Selvfølgelig forstår jeg det meste, men det er også mye av det som er forskjellig i forhold til kristendommen. Noe jeg leste akkurat var; «Selve Koranboken vises stor respekt. Før en muslim berører den hellige boken, må han ha gjennomgått rituell vasking. En kvinne er rituelt uren så lenge hun har menstruasjon, og i denne perioden kan hun ikke berøre Koranen». Dette gjelder ikke den Norske oversettelsen, siden den ikke er Koran i egentlig forstand, men det er uansett spesielt. Jeg tenker…tenk om jeg ikke kunne berøre Bibelen min når jeg var i «perioden»?
Jeg respekterer alle religioner, men det må vell være lov til å vri litt på nesen…

Uansett…idag har jeg hatt besøk av mamma og pappa her i Volda. SÅ koselig. Vi gikk ned i sentrum og spiste på en restaurant som heter «det grønne tredet». Der var det såå god mat, til en billig pris! Nå skal jeg fortsette og lese, og deretter koke meg en kopp te, og slappe av med en liten episode serie. Jeg driver og ser Community for tiden- hehe!

Bilde fra 27.01.2016 kl. 19.32 #2

Haddeh!

Legg igjen en kommentar

